วันพฤหัสบดีที่ 26 สิงหาคม พ.ศ. 2553

Kiss When I Wake, A







A kiss when I wake in the morning
A kiss when I go to bed,
A kiss when I burn my fingers,
A kiss when I bump my head.
A kiss when my bath begins
A kiss when my bath is over,
My mamma is as full of kisses
As nurse is full of pins.
A kiss when I pull her hair,
A kiss when I play with my rattle;
She covered me all over with kisses
The day that I fell down stair.
A kiss when I give her trouble,
A kiss when I give her joy;
There's nothing like mamma's kisses
To her own little baby boy.




จูบเมื่อฉันตื่นในตอนเช้า
จูบเมื่อฉันต้องไปนอน
จูบเมื่อนิ้วของฉันได้รับบาดเจ็บ
จูบเมื่อหัวของฉันถูกกระแทก
จูบเมื่อเวลาอาบน้ำของฉันเริ่มต้น
จูบเมื่อเวลาอาบน้ำของฉันหมดลง
แม่ของฉันเหมือนจะเต็มไปจูบ
เหมือนพยาบาลที่เต็มไปด้วยเข็มหมุด
จูบเมื่อฉันดึงผมของเธอ
จูบเมื่อฉันเล่นกับของเล่น
เธอปกป้องฉันไว้ทั้งหมดด้วยการจูบ
ในวันที่ฉันตกลงมาจากบันได
จูบเมื่อฉันสร้างปัญหาให้กับเธอ
จูบเมื่อฉันมอบความสุขแก่เธอ
ไม่มีอะไรเหมือนจูบของแม่
ที่มอบให้กับลูกน้อยของเธอ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น